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Board of Education Honors Outgoing Board Members

By November 29, 2018 No Comments

Santa Barbara Unified School District Board of Education celebrated the dedicated public service of Kate Parker and Ismael Paredes Ulloa at the November 13, 2018 Board of Education Meeting.

Ismael Paredes Ulloa joined the Board in January of 2017 and was recognized for his integrity and commitment to support students from all backgrounds, most notably his collaborative efforts to bring about an Ethnic Studies graduation requirement. During his time on the board, he worked to approve mental health services contracts to better, and more comprehensively, address the needs of all students. He also worked to improve campus facilities through the implementation of Measure I & J that included the purchase the National Guard Armory. Furthermore, he supported the application of the Board’s December 2016 resolution to protect the confidentiality of student information and keep immigration authorities off campuses to the fullest extent provided by law.

Kate Parker was elected to the Board of Education in 2006. During her twelve years on the Board, Parker’s primary focus has been building excellence in instruction through supporting sound practices in staff hiring and training; ensuring equitable student access to all courses and programs; and developing culturally proficient and integrated schools and classrooms. Among her accomplishments she is most recognized for her work to: increasing the A-G completion rates for all students and maintaining Santa Barbara Unified’s high graduation rates, implementing the Restorative Approaches student discipline model to reduce suspension and expulsion rates, almost doubling the number of Latino students in Advanced Placement and honors courses and more than doubling the number of English Learner students who are reclassified as fluent English proficient each year, dramatically increasing spending on the arts, music and other electives—first through community parcel taxes and then ending the taxes and bringing these elective priorities into the district’s general fund, supporting a reimagined student food services program with a focus on high quality, organic ingredients and scratch cooking, building community support for bonds to maintain and improve campus facilities and purchase the National Guard Armory, and making tough fiscal choices to keep the district financially stable through the Great Recession.

 

El Consejo de Educación rinde homenaje a los miembros salientes del Consejo

El Consejo de Educación del Distrito Escolar Unificado de Santa Bárbara celebró el dedicado servicio público de Kate Parker e Ismael Paredes Ulloa en la reunión del Consejo el 13 de noviembre de 2018.

Ismael Paredes Ulloa se incorporó al Consejo en enero del 2017 y fue reconocido por su integridad y su compromiso de apoyar a los alumnos de todas las procedencias, sobretodo por su esfuerzo conjunto de lograr que los Estudios Étnicos se convirtieran en un requisito de graduación. Durante su término en el Consejo, trabajó con el objetivo de que se mejoraran los contratos de servicios de salud mental, y se atendieran más ampliamente las necesidades de todos los alumnos. Asimismo, trabajó para mejorar las instalaciones de las escuelas a través de las Medidas I y J que incluyó la compra de la propiedad National Guard Armory. Además, respaldó la implementación de la resolución del Consejo de diciembre del 2016 para proteger la confidencialidad de la información de los alumnos y mantener a las autoridades de inmigración fuera de las escuelas en la mayor medida posible conforme a la ley.

Kate Parker fue electa al Consejo en el 2006. Durante sus doce años en el Consejo, su enfoque principal ha sido lograr la excelencia en la docencia mediante el apoyo a prácticas correctas en la contratación y capacitación de miembros del personal; garantizar el acceso equitativo de los alumnos a todos los cursos y programas; y crear escuelas integradas y salones culturalmente competentes. Entre sus mayores logros se le destaca por haber: incrementado las tasas de finalización de los cursos A-G entre todos los alumnos, mantenido altas tasas de graduación en el Distrito Escolar Unificado de Santa Bárbara, implementado el modelo de disciplina estudiantil de los enfoques restaurativos para reducir las tasas de suspensión y expulsión, duplicado casi el número de alumnos latinos en los cursos de colocación avanzada y de honores y duplicado más del doble el número de alumnos reclasificados como competentes en inglés cada año, aumentado muy significativamente los gastos en las clases de arte, música y otras clases electivas – primero a través de los impuestos sobre parcelas de la comunidad, y luego al finalizar los impuestos, integró estas prioridades electivas al fondo general del distrito. Asimismo, apoyó la reinvención de un programa de servicios alimentarios para el alumnado centrado en brindar alimentos de alta calidad, preparados con ingredientes orgánicos y frescos; fomentó el apoyo comunitario de los bonos para mantener y mejorar las instalaciones escolares y comprar la propiedad de la National Guard Armory; y tomó decisiones fiscales difíciles para mantener al distrito financieramente estable durante la Gran Recesión.

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